Як підготувати дитину до свята, щоб від свята отримати радість
Шановні батьки, підготовка дитини до свята, очікування свята - це велика відповідальність, психологічне навантаження. Пропоную поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.
Зовнішній вигляд дитини
· Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).
· Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.
· Взуття: чешки, (інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи – тільки на випускний ранок).
Щоб переконатись, що дитині буде комфортно - треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.
Розучування ролі
· При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).
· Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренуйтеся перед дзеркалом.
· За потреби отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.
Присутність батьків
· Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.
· Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі - підготуйте до цього дитину, поясніть причину.
Перегляд свята
· Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята.
· Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли.
· Огляньте виставку поробок.
· До зали заходьте після запрошення.
· Вимкніть мобільний телефон.
· Не коментуйте виступи дітей під час свята.
· Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою,не підзивайте дітей до себе з тих чи інших обставин (для цього на святі – є ваші вихователі та помічник вихователя) - це може мати небажані наслідки.
· Підтримуйте виступ дітей оплесками.
· Приймайте активну участь у запропонованих конкурсах для батьків.
· Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи.
· Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитну, попередивши вихователя і зробивши запис у "Зощиті тимчасової відсутності дитини".
· Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв'язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.
· Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною - пропонуємо свято подивитись у фоє.
Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину.
Пам'ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.
10 правил для батьків
Ці правила були прийняті у Міжнародний рік дитини. Вони містять педагогічні настанови Песталоцці, Фребеля, Черні і враховують сучасний практичний досвід.
1. Любіть свою дитину. Радійте з її присутності, приймайте її такою, якою вона є, не ображайте, не підривайте її самовпевненості, не піддавайте несправедливому покаранню, не позбавляйте своєї довіри, дайте привід любити Вас.
2. Охороняйте свою дитину. Захищайте від фізичних і душевних небезпек, навіть, коли треба - жертвуючи власним життям.
3. Будьте гарним прикладом для своєї дитини. Прищепіть їй повагу до традиційних цінностей, самі живіть згідно з ними. Нехай у вашій сім`ї побутують чесність і скромність.
4. Грайтеся зі своєю дитиною. Приділяйте їй якомога більше часу, розмовляйте з нею, грайтеся так, як їй подобається, її гру сприймайте всерйоз.
5. Працюйте зі своєю дитиною. Допомагайте їй, коли вона намагається брати участь у роботі вдома, в саду. Коли дитина підросте, привчайте її включатися в усі роботи по господарству.
6. Покажіть дитині можливості й межі людської свободи. Дайте дитині можливість нагромадити власний досвід, навіть, якщо це пов`язано з певним ризиком. Надмірно опікувана від будь-якої небезпеки дитина нерідко стає соціальним інвалідом.
7. Привчайте дитину бути слухняною. Спрямовуйте поведінку дитини таким чином, щоб її дії не завдали шкоди ні їй самій, ані іншим. Дитину потрібно заохочувати до дотримання встановлення правил.
8. Надавайте дитині можливість таких переживань, які матимуть цінність спогадів. Нехай спогад про щасливе дитинство зігріває її все життя.
9. Дозволяйте дитині набувати життєвого досвіду.Нехай навіть не безболісно, але самостійно.
10. Чекайте від дитини тільки таких міркувань, на які вона здатна у своєму віці, виходячі з рівня свого розвитку і життєвого досвіду.
Методичні рекомендації для батьків
щодо Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
(відповідно до Базового компонента дошкільної освіти)
з музичного виховання - Музичний калейдоскоп (молодший дошкільний вік)
Дитина – родина. У молодшому дошкільному віці музичне виховання малят має набути певну спрямованість з урахуванням доступних для дітей видів музичної діяльності. Більшість малюків вже визначилася зі своїми передбаченнями: одним подобається танцювати, хтось любить співати, а для когось найкращими стають моменти гри на музичному інструменті. Є чимало малят, які передають переваги музичній діяльності в цілому, емоційно реагують на звучання музики і радіють будь-якій можливості долучитися до неї. Завдання батьків – підтримувати інтерес дітей до музичної діяльності, урізноманітнювати види музичної діяльності і музичні жанри, які пропонуються малюкам. Діти здатні засвоювати досить об’ємний музичний репертуар, тож батькам слід потурбуватися, щоб він був дитячим, а не дорослим, придбати і пропонувати дитині музичні ігри, самим долучатися до них. Батькам варто не просто підтримувати дитину в її діях, а поступово формувати культуру виконавської діяльності, націлювати малюка на якість виконання, підтримувати прагнення самовиражатися засобами музичної діяльності, поєднувати її з творчістю дитини в різних її видах: малюванні, конструюванні, ліпленні. Музичні заняття проводяться два рази на тиждень, їх тривалість складає 15 хвилин (за програмою «Дитина»)
Театральна мозаїка.
Дитина – родина. Діти молодшого віку виявляють особливий інтерес до театралізацій. Порівняно з раннім віком вони вже мають більш розвинене мовлення, розширилося коло літературних знань, життєвого досвіду, який вони можуть відображати засобами театралізованої діяльності. Завдання батьків полягає в тому, щоб максимально підтримувати творчі прояви малюка, терпимо ставитися до процесу перевтілень за допомогою всіх можливих і неможливих засобів, безкінечної зміни сюжетів для коротеньких сценок, які дитина розігрує в діалогах з дорослими із самою собою. «Давай я буду тато, а ти будеш мій синок, зайчик…», - такі пропозиції на четвертому році життя часто чують батьки. Проте, на жаль, багато хто з них, ігноруючи неперевершену роль театрального мистецтва, швидко гасять ініціативу дітей більш спокійним способом - телевізором, перед яким вмощують малюка на години. Нагадаємо, що творчий потенціал дитини, загублений в молодшому віці, не можна бути відновити потім на наступних етапах розвитку. Слід пам’ятати, що для малюка театр – не просто вид мистецтва, це спосіб активного й повноцінного життя, могутній засіб природного ефективного розвитку.
Методичні рекомендації для батьків
щодо Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
(відповідно до Базового компонента дошкільної освіти)
з музичного виховання - Музичний калейдоскоп (середній дошкільний вік)
Дитина – родина. Родина дошкільника може забезпечити сприятливі умови для формування його музичної культури, а може залишитися осторонь від цієї справи і навіть заважати дитині розвиватися за допомогою музичного мистецтва. Батькам насамперед слід забезпечити нормальний шумовий фон у квартирі: не включати голосно музику, яка звучить безупинно. Інакше це негативно вплине на поріг чутливості дитини до художньо-естетичного сприймання звуків. Частина батьків намагається цілеспрямовано формувати майбутнього музиканта без урахування інтересів і можливостей дитини. Проте перевантаження дитини негативно позначається не лише на її розвитку, але й на ставленні до занять музикою. Тож батьки мають адекватно оцінювати природні данні дитини, надати їй можливість зробити самостійний вибір, підтримати в її бажаннях. При прослуховуванні музичних творів варто звертати увагу на назву твору та ім’я автора – вони мають бути у дитини на слуху; привчати розрізняти та розпізнавати звучання різних музичних інструментів, різні музичні жанри; вчити дитину орієнтуватися у музичному матеріалі. Потрібно якомога частіше вступати з дитиною в художню комунікацію щодо змісту прослуханого, розширювати її слухацький досвід та збагачувати музичні уявлення, відвідуючи дитячі виставки, концерти естрадної, народної та класичної музики. Музичні заняття проводяться два рази на тиждень, їх тривалість складає 20 – 25 хвилин (за програмою «Дитина»).
Театральна мозаїка.
Дитина – родина. Батькам варто усвідомити, що виховний потенціал театрального мистецтва має надзвичайні можливості, адже театр здатен переконувати, навчати сприяти розвитку дитячих почуттів та уявлень про прекрасне у житті, виховувати любов до творчих жанрів мистецької діяльності. Залучаючись до цього особливого виду мистецтва, дошкільник розвиває свій художньо-естетичний потенціал, краще пізнає себе, вдосконалюється, навчається долати труднощі, відчуває задоволення від власних досягнень та успіхів інших. Тому родина має приділяти особливу увагу залученню дитини до театрального мистецтва у різний спосіб. Це можуть бути походи на вистави дитячого театру, на концерти, вуличні дійства й вистави, шоу-програми, доступні дитині цього віку, з подальшим обговоренням вражень і наданням дитині можливості відобразити враження від їх перегляду у власній художній творчості. З дітьми можна обговорювати не лише сюжетні лінії та вчинки, характери персонажів, але й факти, пов’язані з театральним мистецтвом, працею акторів та інших працівників сцени. Батьки можуть підтримати інтерес дитини до сценічного мистецтва, залучаючи її до спільного розігрування сімейних вистав за участю дорослих і дітей, підготовки виступів до святкових концертів у дитячому садку. У цьому віці стають можливими самостійні режисерські ігри дітей як один з видів театралізованої гри. Тож батькам радимо підтримувати творчі ініціативи дітей, сприяти розвитку творчих здібностей через участь у різних видах діяльності.
Методичні рекомендації для батьків
щодо Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»
(відповідно до Базового компонента дошкільної освіти)
з музичного виховання - Музичний калейдоскоп (старший дошкільний вік)
Дитина – родина. У старшому дошкільному віці продовжується уведення дитини у світ музичного мистецтва. Роль родини дошкільника в цьому процесі неперевершена. Рівень музикальності дошкільника визначається рівнем музичної культури батьків. Батькам насамперед слід забезпечити нормальний шумовий фон у квартирі: не включати голосно музику, яка звучить безупинно. Інакше це негативно вплине на поріг чутливості дитини до художньо-естетичного сприймання звуків. Частина батьків намагається цілеспрямовано формувати майбутнього музиканта без урахування інтересів і можливостей дитини. Проте перевантаження дитини негативно позначається не лише на її розвитку, але й на ставленні до занять музикою. Тож батьки мають адекватно оцінювати природні данні дитини, надати їй можливість зробити самостійний вибір, підтримати в її бажаннях. При прослуховуванні музичних творів варто звертати увагу на назву твору та ім’я автора – вони мають бути у дитини на слуху; привчати розрізняти та розпізнавати звучання різних музичних інструментів, різні музичні жанри; вчити дитину орієнтуватися у музичному матеріалі. Потрібно якомога частіше вступати з дитиною в художню комунікацію щодо змісту прослуханого, розширювати її слухацький досвід та збагачувати музичні уявлення, відвідуючи дитячі виставки, концерти естрадної, народної та класичної музики. Сучасний Інтернет надає величезні можливості для формування у старшого дошкільника елементів музичної культури через знайомство з творчістю музикантів, виконавців різних країн і епох, стеження за музичними конкурсами, формування бажання займатися цілеспрямовано тим чи іншим видом музичної діяльності. Музичні заняття проводяться 2 – 3 рази на тиждень, їх тривалість складає 25 – 30 хвилин (за програмою «Дитина»). Зміст занять для дітей цього віку ускладнюється: зростають вимоги до якості виконання поставлених завдань та значно розширюється музичний репертуар.
Театральна мозаїка.
Дитина – родина. Нерідко батьки хочуть мати впевненість у тому, що дошкільник виявляє певні здібності до театралізованої діяльності, щоб діяти цілеспрямовано саме засобами цього виду мистецтва. Першою ознакою є наївність та безпосередність творчої дії дитини. Зображуючи вигаданий творчий образ, дитина не переймається глядачами чи слухачами, не копіює те, що бачила (якщо вихователем не було сформоване завдання «діяти за взірцем»), а з великою щирістю передає своє ставлення, думки, почуття, мрії та прагнення щодо зображуваного персонажа. Саме у процесі наївної та безпосередньої творчої дії театральний образ, зображуваний дошкільником, набуває значення неповторного, самобутнього, оригінального
Іншою ознакою є неповторний характер творчого задуму та знаходження способів його втілення. У старших дошкільників творчий задум часто є нестійким і мінливим, оскільки на нього можуть впливати випадкові враження, почуття, переживання. Але велику роль відіграє дорослий, який співпрацює, спів творить із дитиною або спостерігає за її грою. Дитячий театральній творчості притаманна також така риса, як комунікація, творче спілкування. Батькам варто організовувати походи у драматичні та лялькові театри, влаштовувати зустрічі з митцями театру. Діти можуть бути співрозмовниками на тему особливостей і змісту вистави, сценічного руху акторів, музичного супроводу тощо. Після відвідування театру варто надати дітям можливість втілити свої враження у різних видах дитячої творчості. Саме у старшому дошкільному віці відбувається формування театрального сприймання – за це несе відповідальність дорослий (педагог та батьки). Лише у театрі можна відчути так зване театральне хвилювання, почуття, що змушую «дихати в такт» та з’єднує акторів і глядачів непомітними нитками, по яких проходять сильні нервові імпульси, змушує переживати побачене ще тривалий час після закінчення вистави.
Старші дошкільники під керівництвом батьків вже здатні самі підготувати атрибути і фігурки для настільного театру, скласти сценарій і організувати виступ. Діти цього віку здатні об’єднатися у творчий колектив для реалізації творчого задуму. Тож варто створити їм відповідні умови та надати більші повноваження, ніж були у середньому дошкільному віці.
Проблеми, які іноді виникають під час свята.
1. Це взуття та вбрання дітей.
- Оскільки на музичну діяльність 50% часу відводиться рухам, дітям потрібне зручне взуття: м'яке, гнучке, легке – у всіх відношеннях комфортне. Найпоширеніший варіант – чешки та балетки. На святах – туфельки.
2. Кількість та якість віршів, що виконуються дітьми на ранках. Друга проблема – образи батьків щодо розподілу віршів, участі в індивідуальних танцях. Зрозумійте, прослуховування безлічі віршів на святі не приносить радості ні дітям, ні батькам. Запитайте вашу дитину, що їй більше хочеться – грати, співати, танцювати чи сидіти та слухати вірші. Деякі батьки зважають, що вони прийшли на свято для дітей, а не на подання для батьків. Сценарій складається з урахуванням дитячої фізіології – дитина не може довго сидіти, якщо їй не цікаво. На святі чергуються різні види дитячої діяльності. Якщо вашій дитині не довелося розповісти віршик цього разу, значить, її запросять на гру, або ж їй приділили велику увагу при розучуванні танцю, і на вірш у дитини просто вже не було сил. А вірш він обов'язково розповість на другому чи третьому святі. Але практика показала, що частіше дитина, особливо егоцентричного характеру, почувається зачепленою. І тут хотілося б попросити не розпалювати честолюбства ні в собі, ні в дитині. Не звинувачуйте в цьому, будь ласка, ні музичного керівника, ні вихователів, ні тим більше дитини-конкурента. Навпаки, постарайтеся пояснити своїй дитині, що звикла до лідерства, що вона вже навчилася виступати, нехай повчатися й інші, і що в цьому випадку поступатися дуже почесно. І, повірте, ця свідома поступка у справі виховання вартує дуже дорого. Вона обернеться у вашій дитині добротою та здатністю до співпереживання. Це ви згодом відчуєте на собі. Тому, дуже важливо, не висловлювати, особливо при дітях своїх образ, а у разі найменших непорозумінь дозвольте їх вихователем, а ще краще, з музичним керівником.
3. Культура поведінки батьків на ранках.
Тепер хочеться трохи поговорити про культуру поведінки на ранках.
Запізнення. До чого вони наводять? На свято дитина заходить із зіпсованим настроєм, мама не прийшла. Під час свята заходить мама чи тато – у дитини мимовільний сплеск радісних емоцій, він махає рукою, щоб його мама помітила, вигукує. Увага всіх дітей переключається на цю подію, а вихователю тепер треба дуже постаратися, щоби діти згадали, навіщо вони сюди прийшли. Добре, якщо це останній момент, що відволікає.
Телефонні дзвінки. Не забувайте, будь ласка, вимикати мобільні телефони. І звичайно не заводіть розмову по телефону на ранку. Поважайте і освітян та своїх дітей.
Розмови одна з одною також слід виключити. Якщо не цікавий момент ранку вам, то пам'ятайте, що він цікавий тим батькам, чия дитина зараз виступає. Проблеми можна вирішити після свята.
Не дозволені ходіння батьків під час свята.
Підтримка, оплески.
Без доброзичливих, вдячних глядачів без оплесків не можуть обійтися навіть професійні артисти. А ваші діти тим паче. Не шкодуйте долонь. Потребуємо вашої підтримки і ми, педагоги.
Нам завжди хочеться почути ваші відгуки про побачене та почуте, побажання, врахувати ваші зауваження.
На закінчення хочеться побажати вам, щоб до кінця перебування в нашому дитячому садку ваші діти були всі музичними, артистичними, активними, сміливими, впевненими в собі, щоб у кожній дитині зародилася іскра таланту та висвітлювала дорогу все життя.
Музичне виховання - частина естетичного виховання дитини. Естетичне виховання проходить через ознайомлення дітей з різними видами мистецтва (музика, образотворче мистецтво, театр, хореографія, література, фольклор). Музика розвиває музичну культуру і формує позитивні якості особистості. Музика в більшій ступені, ніж інший вид мистецтва доступний дитині.
Як це прекрасно-знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати. Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що ця пісня, вслухувались в звучання слів та словосполучень.
Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почуттів, настрою. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов, розширює кругозір, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокального і інструментально. Це можуть бути пісні виконані батьками, чи музичні твори у грамзапису, ауді та відео записи. Для кращого запам’ятовування пісні чи музичного твору, можна асоціювати його з тим, що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже гарно запам’ятовують діти пісні з мультфільмів, тому, що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню, насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цінність.
Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами. Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки, палички, камінці, капронові пляшечки чи коробочки, які наповнюють крупою, горохом, квасолею. І граючи на такому інструменті, дитина покращує виконання пісні і одержує велике задоволення.
Для розвитку танцювальних навичок - потрібно якомога більше розвивати у дитини потребу в рухах. Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.
Якщо музика викликатиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.
Немає коментарів:
Дописати коментар